Facebook
Twitter
LinkedIn

Jak nadać dostęp do konta Google Ads?

Istnieją dwie możliwości nadania dostępu do konta Google Ads. Jedna dotyczy nadania dostępu dla konta menedżera (MCK), druga to nadanie dostępu dla prywatnego konta. W tym wpisie przedstawię w skrócie obydwie opcje.
Jak nadać dostęp do konta Google Ads?

Nadanie dostępu dla konta menedżera (MCK)

Jeśli reklamodawca zarządza wieloma kontami, to prawdopodobnie korzysta on z MCK – Moje Centrum Klienta. W tym przypadku wystarczy podać osobie zarządzającej MCK swój numer konta Google Ads, który znajduje się w prawym górnym rogu panelu głównego Google Ads. Po otrzymaniu numeru konta, osoba odpowiedzialna za MCK wyśle prośbę o dostęp do konta, która otrzymasz na maila powiązanego ze swoim kontem reklamowym Google Ads. Otrzymaną prośbę możesz zaakceptować lub zignorować, jeśli pochodzi od nieznanego reklamodawcy. 

Nadanie dostępu dla konta prywatnego 

Poniżej przedstawiany sposób jest najpopularniejszą metodą nadania dostępu do konta Google Ads, jeśli Twój partner biznesowy nie posiada Moje Centrum Klienta. Aby przyznać dostęp w ten sposób należy:

  • Zalogować się do swojego konta Google Ads
  • Kliknąć ikonę narzędzia “Narzędzia i ustawienia” i tam z menu “Konfiguracja” wybrać sekcję “Dostęp i bezpieczeństwo”
  • Kliknij ikonę niebieskiego plusa
  • Wpisz adres mailowy partnera i nadaj mu odpowiedni dostęp
  • Kliknij niebieski przycisk “Wyślij zaproszenie”

Poziomy dostępu do konta Google Ads

Nadając dostęp do konta Google Ads dla konta prywatnego masz możliwość wybrania 4 poziomów dostępów:

  • Tylko e-maile
    • Wyświetlanie raportów
  • Płatności
    • Wyświetlanie i edytowanie informacji rozliczeniowych
  • Tylko do odczytu
    • Wyświetlanie kampanii i możliwość używania narzędzi do planowania
    • Wyświetlanie informacji rozliczeniowych
    • Wyświetlanie i edytowanie raportów
    • Wyświetlanie użytkowników, menedżerów i połączeń usług
    • Dodawanie użytkowników z dostępme tylko do e-maili
  • Standardowy
    • To samo co w dostępie “tylko do odczytu”
    • Edytowanie kampanii
    • Edytowanie informacji rozliczeniowych
  • Połączenie z MCK (kontem menedżera)
    • To samo co w dostępie “standardowym”
    • Edytowanie użytkowników, menedżerów i połączeń usług

Interesują Cię moje treści?

Zapisz się na mój newsletter, z którego dowiesz się więcej na temat digital marketingu, analityki internetowej i analizy danych!