Facebook
Twitter
LinkedIn

Bounce rate GA4 - współczynnik odrzuceń GA4

Wraz z wprowadzeniem Google Analytics 4 (GA4) wiele kluczowych wskaźników uległo zmianie, w tym współczynnik odrzuceń. W tym artykule wyjaśnię, czym jest współczynnik odrzuceń w GA4, jak go interpretować i jak go obniżyć, aby poprawić wydajność swojej strony internetowej.
Bounce rate Google Analytics 4

Spis treści

Współczynnik odrzuceń w Google Analytics Universal

W Google Analitycs Universal (UA) współczynnik odrzuceń definiowany był jako odsetek sesji, w których użytkownik wyświetlił tylko jedną stronę. Oznaczało to, że użytkownik opuścił Twoją stronę internetową bez przejścia do innych podstron.

Przykład:

Użytkownik wchodzi na Twoją stronę internetową, przegląda główną stronę i opuszcza stronę bez klikania żadnych linków. W UA sesja ta zostanie zarejestrowana jako odrzucenie.

Należy pamiętać, że UA nie uwzględniał czasu spędzonego na stronie ani interakcji użytkownika z treścią. W rezultacie współczynnik odrzuceń w UA mógł być zawyżony, ponieważ niektórzy użytkownicy mogli spędzić sporo czasu na stronie, ale nie przejść do innych podstron.

Co to jest współczynnik odrzuceń w GA4?

W Google Analytics 4 (GA4) – współczynnik odrzuceń liczony jest inaczej.

Współczynnik odrzuceń (GA4) jest odwrotnością (przeciwieństwem) współczynnika zaangażowania.

W GA4 współczynnik odrzuceń to odsetek sesji, które NIE były zaangażowane.

Czym są sesje z zaangażowaniem?

W GA4 sesja z zaangażowaniem to sesja, w której użytkownik wykonał co najmniej jedno z następujących działań:

  • Wyświetlił co najmniej dwie strony
  • Spędził co najmniej 10 sekund na stronie
  • Wykonał zdarzenie konwersji

Sesje z zaangażowaniem są ważniejsze niż współczynnik odrzuceń, ponieważ dają lepszy obraz tego, jak użytkownicy angażują się w Twoją stronę internetową.

Przykład:

Użytkownik wchodzi na Twoją stronę internetową, przegląda główną stronę, a następnie klika link do innej strony. Użytkownik spędza 5 minut na drugiej stronie, a następnie opuszcza stronę. W GA4 sesja ta zostanie zarejestrowana jako sesja z zaangażowaniem, ponieważ użytkownik wyświetlił co najmniej dwie strony.

Dlaczego współczynnik odrzuceń jest ważny?

Współczynnik odrzuceń jest ważnym wskaźnikiem, ponieważ może pomóc Ci ocenić, jak dobrze Twoja strona internetowa angażuje użytkowników. Wysoki współczynnik odrzuceń może oznaczać, że użytkownicy nie znajdują tego, czego szukają na Twojej stronie internetowej, lub że Twoja strona jest trudna w nawigacji.

Jak obniżyć współczynnik odrzuceń?

Istnieje wiele sposobów na obniżenie współczynnika odrzuceń, m.in.:

  • Utwórz angażujące treści: Upewnij się, że Twoje treści są wartościowe i interesujące dla użytkowników.
  • Popraw nawigację: Ułatw użytkownikom poruszanie się po Twojej stronie internetowej i znajdowanie potrzebnych informacji.
  • Dodaj wezwania do działania: Zachęć użytkowników do wykonania akcji, np. kliknięcia przycisku, wypełnienia formularza lub subskrypcji newslettera.
  • Zoptymalizuj stronę internetową pod kątem szybkości: Upewnij się, że Twoja strona internetowa ładuje się szybko, zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych.

Interesują Cię moje treści?

Zapisz się na mój newsletter, z którego dowiesz się więcej na temat digital marketingu, analityki internetowej i analizy danych!